Ministru kabineta 2014.gada 19.augusta noteikumi Nr.500 “Vispārīgie būvnoteikumi” nosaka, ka:
43. Būvprojekta ekspertīze ir obligāta trešās grupas būvju būvprojektiem, ja būvniecībai nepieciešama būvatļauja.
Valsts ceļi:
Ministru kabineta 2014.gada 14.oktobra noteikumi Nr.633 “Autoceļu un ielu būvnoteikumi” nosaka, ka:
26. Ekspertīzes ietvaros būveksperts pārbauda:
26.1. autoceļu segu konstrukcijas aprēķinu, satiksmes organizācijas tehnisko līdzekļu aprīkojuma, kā arī ģeometrisko parametru atbilstību lietošanas drošumam un ūdens novadīšanas risinājumus;
26.2. tiltu nesošo konstrukciju atbilstību mehāniskās stiprības un stabilitātes prasībām – slodžu kombināciju izvēles pareizību, segu konstrukciju, tiltu balstu un laiduma konstrukciju nestspēju un dimensijas.
Trešās grupas ceļa būvprojekta, ja būvprojektā nav tilti, gājēju vai velosipēdu, vai apvienotie gājēju un velosipēdu tilti ar laiduma garumu, lielāku par 10 m, pārvadi, tuneļi vai autoceļa caurtekas ar ailas platumu 2 m un vairāk, ekspertīzi ir tiesīgi veikt būvkomersanti, kas nodarbina ceļu būvprojektu ekspertīzes ekspertu.
Gadījumā, ja ceļa būvprojektā paredzēta tilta, gājēju vai velosipēdu, vai apvienotie gājēju un velosipēdu tilti ar laiduma garumu, lielāku par 10 m, pārvada, tuneļa vai autoceļa caurtekas ar ailas platumu 2 m un vairāk izbūve, tad būvkomersantam ekspertīzes veikšanā jāiesaista arī tiltu būvprojektu ekspertīzes eksperts.
Ceļi un ielas:
Ministru kabineta 2014.gada 14.oktobra noteikumi Nr.633 “Autoceļu un ielu būvnoteikumi” nosaka, ka:
96. Ja vispārīgie būvnoteikumi paredz obligātu būvprojekta ekspertīzi, to veic, lai izvērtētu projektējamā ceļa un ielas vai tilta atbilstību mehāniskās stiprības un stabilitātes, ugunsdrošības un lietošanas drošības prasībām:
96.1. būvkonstrukciju daļai;
96.2. citiem būvprojekta daļās iekļautajiem risinājumiem, kas ietekmē ceļa un ielas vai tilta nestspēju un lietošanas drošību.
Trešās grupas ceļa būvprojekta, ja būvprojektā nav tilti, gājēju vai velosipēdu, vai apvienotie gājēju un velosipēdu tilti ar laiduma garumu, lielāku par 10 m, pārvadi, tuneļi vai autoceļa caurtekas ar ailas platumu 2 m un vairāk, ekspertīzi ir tiesīgi veikt būvkomersanti, kas nodarbina ceļu būvprojektu ekspertīzes ekspertu.
Gadījumā, ja ceļa būvprojektā paredzēta tilta, gājēju vai velosipēdu, vai apvienotie gājēju un velosipēdu tilti ar laiduma garumu, lielāku par 10 m, pārvada, tuneļa vai autoceļa caurtekas ar ailas platumu 2 m un vairāk izbūve, tad būvkomersantam ekspertīzes veikšanā jāiesaista arī tiltu būvprojektu ekspertīzes eksperts.
BŪVKOMERSANTU, KAS VEIC EKSPERTĪZES, SARAKSTS