Procesa apraksts
Pakalpojuma pieprasīšana
Pakalpojuma saņemšana jeb piemērošana aizsargātajiem lietotājiem notiek automātiski, ja aizsargātais lietotājs ir līgumslēdzējs; tad aizsargātam lietotājam nav jāpiesakās pie elektroenerģijas tirdzniecības pakalpojuma sniedzēja (tirgotāja) un nav jāiesniedz aizsargātā lietotāja statusu apliecinoša dokumentācija. Aizsargātā lietotāja datu informācijas sistēma (ALDIS) katru mēnesi, balstoties uz datu pārziņu iesūtīto informāciju, piemēros aizsargātā lietotāja kategoriju un attiecinās atbilstošo maksājuma samazinājuma apmēru aizsargātā lietotāja elektroenerģijas līgumam. Tirgotāji nodos savu klientu līgumu datus ALDIS, starp kuriem ALDIS identificēs aizsargāto lietotāju un tam piemērojamo maksājuma samazinājumu rēķinā par elektroenerģiju bez PVN un šo informāciju nosūtīs katram attiecīgajam tirgotājam. Maksājuma samazinājums tiek kompensēts no valsts budžeta.
Lai labotu elektroenerģijas līguma datus, uz kuru tiks attiecināts atbalsts, persona izmanto e-pakalpojumu vai vēršas ar iesniegumu Birojā.Pakalpojuma saņemšana
Ja aizsargātais lietotājs nav līgumslēdzējs, bet ir apakšlietotājs, vai nav līgumslēdzējs ģimenē, pakalpojumu tas var saņemt saskaņā ar galalietotāja noslēgto līgumu. Šādā gadījumā aizsargātais lietotājs, izņemot trūcīgu vai maznodrošinātu mājsaimniecību (personu), par kuru pakalpojuma saņemšanai nepieciešamos datus sniedz pašvaldība, piesakās pakalpojuma saņemšanai pie līgumslēdzēja (galalietotāja) izvēlētā elektroenerģijas tirgotāja, norādot līgumslēdzēja (galalietotāja) līguma numuru, savu vārdu, uzvārdu, personas kodu, pakalpojuma saņemšanas adresi un kontaktinformāciju.
Ja datus labo, tad informāciju par labojumiem redz e-pakalpojumā vai Biroja atbildes vēstulē, ja pieprasījums tika veikts ar iesniegumu Birojam.